Aktualności


Przygoda z programowaniem rozpoczęła się w klasie Ia, w gronie trzech uczniów. Ale przy każdej nadarzającej się okazji staramy się "zarazić" innych naszym ulubionym zajęciem.


Zajęcia w klasie III b- "Pingwinek"





Jesteśmy też ekspertami w naszej klasie Ia





Utrwalanie wiadomości o Układzie Słonecznym









Pierwsze spotkanie z kodowaniem w klasie I b










I a poszukuje wiosny








I a z radością koduje szukając wiosny














Zapoznanie się uczniów klasy I b z ozobotem










Wielkanocne kodowanie w Ia







Tydzień Programowania

W dniach 9 - 16 marca 2018 roku w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich            w Wyrzysku trwał Tydzień Programowania dla uczniów klas młodszych.                                  Przez ten czas uczniowie posiadali  w szkole Ozobota testowego. Został on  wypożyczony od firmy, patronującej Ogólnopolski program „Uczymy Dzieci Programować”, w którym biorą udział uczniowie naszej szkoły.             

W tym czasie programowali szczególnie uczniowie należący do szkolnych programatorów klas I,      ale również i tacy, którzy spotkali się z Ozobotem pierwszy raz.                                           Umiejętność programowania jest dzisiaj jak nauka czytania i pisania. W edukacji wczesnoszkolnej zalecane jest programowanie i kodowanie przez zabawę. To właśnie Ozobot wprowadza dzieci w świat robotyki i programowania, rozwija u uczniów logiczne algorytmiczne myślenie oraz kreatywność i uczy ich pracy zespołowej.              
 Podczas tego tygodnia większa społeczność dzieci poznała Ozobota i środowisko jego pracy oraz wykorzystanie kolorowych kodów do sterowania robotem.  


W czasie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dzieci programując robota przy pomocy sekwencji kolorów utrwalały kierunki- ręka lewa, ręka prawa.          


 Na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych próbowały zaprojektować drogę dla Ozobota, samodzielnie odczytując kody.      


 Natomiast szkolni programatorzy służyli pomocą innym oraz urządzili wystawę prac, zadań wykonywanych podczas dodatkowych zajęć programowania, m. in.: drogę po szkole, zimową czapeczkę, herbatkę dla babci i dziadka, Układ Słoneczny, olimpijską flagę i znicz, zakodowane tulipany, drogę do wiosny, czy wielkanocny koszyczek.                                            


 Przez ten tydzień dzieci nie tylko miały możliwość zapoznania się z programowaniem, ale również miały szanse rozwijać kreatywność i kształtować umiejętność kodowania przy pomocy sekwencji kolorów.

Były to wspaniałe lekcje połączone z ciekawą zabawą, która sprawiła, że  uczniowie przenieśli się w świat zabaw i marzeń!                                                                     




                    Zakończenie I edycji Programu                                                                        "Uczymy Dzieci Programować"












































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz